Ledig stilling: Advokat eller 3. års advokatfuldmægtig med erfaring inden for primært ansættelsesret, herunder gerne med proceserfaring, søges til mindre advokatvirksomhed i København K med fleksible arbejdstider.

Trives du med rådgivning af internationale klienter i et tværfagligt miljø, hvor dit primære fokus vil være inden for ansættelsesret? Går du samtidig med overvejelser om ikke at arbejde non-stop, men også gerne vil kunne bruge tid på dig selv eller med familien? Så vil vi gerne møde dig.

Vi søger en kollega, der kan tage fra i primært vores ansættelses- og arbejdsretsafdeling i såvel individuelle ansættelsessager, arbejdsgiverforhold, udlændingeret inkl. registreringer af udenlandsk arbejdskraft i RUT som fagforeningsrelaterede problemstillinger m.v. Da vi er et mindre kontor, vil det være en fordel, hvis du tillige er interesseret i at kunne hjælpe os og klienterne med andre retsområder, hvis der er behov for det.

Som advokat hos os bliver du en del af et team på ca. 7 jurister. Du får stor indflydelse på egne arbejdsopgaver og indgår i et tværfagligt samarbejde, hvor vi er tætte på hinanden. Fra allerførste dag får du klientansvar og mulighed for at udvikle din egen klient- og sagsportefølje. Vi tilbyder en god fleksibilitet i ansættelsen, hvor du ofte vil kunne aflevere og hente børn, hvis det er din aktuelle situation, eller overholde nogle gode arbejdstider ofte uden arbejde i weekenderne.

Om dig

  • Du er advokat eller 3. års advokatfuldmægtig med relevant erfaring primært inden for arbejds- og ansættelsesretten, der vil fylde mest i din hverdag, og gerne med proceserfaring.
  • Du er god til klientkontakt og god til at kommunikere på engelsk. Tysk er en fordel, men ikke et krav.
  • Du kan arbejde selvstændigt og med eget sagsansvar, herunder med mange bolde i luften, som du selv skal kunne prioritere og sikre sagshåndteringen af med støtte og vejledning fra din principal.
  • Du er struktureret, har øje for detaljer og for deadlines.
  • Du har interesse for forretningsudvikling, er samarbejdsorienteret og god til at opbygge relationer.
  • Du er pålidelig og ansvarsbevidst i en varierende hverdag med fleksibilitet begge veje.
  • Du motiveres af nye udfordringer, hvor intet er for stort eller for småt, herunder med interesse for og evnen til at sætte sig ind i nye retsområder.

LEAD Rödl & Partner som arbejdsplads

Vi har en uformel omgangstone, en god team-ånd, og vi lægger vægt på, at der er et godt socialt sammenhold og en god samarbejdskultur på kontoret. Vi starter ugen sammen med vores mandagsmøde, og vi slutter ugen sammen – med fælles morgenmad eller indimellem en tema-fredagsbar.

Fagligt er vi er ambitiøse på vores klienters vegne. Vi er drevet af et ægte engagement for opgaven og ønsket om at skabe de bedste løsninger i et tæt samarbejde med kunden. Vi er proaktive, synlige og tager ansvar.

Om LEAD Rödl & Partner

LEAD Rödl & Partner er den danske afdeling i den tyske advokat- og rådgivningsvirksomhed Rödl & Partner, der har hovedsæde i Nürnberg i Tyskland med kontorer i ca. 50 lande, fordelt på 107 lokationer med ca. 6.000 medarbejdere. Vi indgår dagligt i internationale og tværfaglige projekter og netværk med vores kollegaer fra hele verden.

LEAD Rödl & Partner er beliggende i hjertet af København ved Kongens Nytorv. Vi er specialiseret i juridisk rådgivning af internationale klienter inden for alle relevante aspekter af erhvervsretten med hovedfokus på ansættelsesret og mobilitet, selskabsret, M&A, entreprise & udbud, kontrakter, tvister og andre corporate/commercial forhold. Vores klienter er såvel store som små internationale koncerner eller danske (datter)selskaber, og vores rådgivning er ofte på engelsk, tysk eller andre fremmedsprog.

Vi har et nært samarbejde med revisionsfirmaet Rödl & Partner Danmark, som vi i dag deler adresse med i vores flotte lokaler på Store Kongensgade 40H i København.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål om stillingen eller LEAD Rödl & Partner, står vi meget gerne til rådighed for en fortrolig og uddybende snak. Du velkommen til at kontakte Managing Partner Alexandra Huber på +45 51167494 eller alexandra.huber@lead-roedl.dk.

Ansøgning

Ansøgning, CV og uddannelsesbevis sendes senest den 21. december 2023 per e-mail til: administration@lead-roedl.dk eller – endnu bedre- via ansøgningsfunktionen på Jobindex, men du opfordres til at søge snarest muligt før da. Samtaler afholdes løbende, og stillingen tages ned, når den rette kandidat er fundet.

Related Posts